9 نوع مدل کسب و کار اینترنتی؛ کدام یکی را استفاده می کنید؟

يکشنبه 14 شهريور 1400
22:59
میلاد
9 نوع مدل کسب و کار اینترنتی؛ کدام یکی را استفاده می کنید؟

به عنوان پیگیری "7 نوع کارآفرین ؛ شما کدام هستید؟ " در پست دیروز ، فکر کردم یکبار دیگر مدل های تجاری را بررسی کنم.


یکی از سوالات متداول برای استارتاپ های آنلاین (و حتی س majorالات اصلی مانند توییتر و فیس بوک) این است که "مدل کسب و کار شما چیست". گاهی اوقات این سوال صادقانه است اما اغلب بیشتر شبیه یک اتهام مطرح می شود: به هر حال مدل کسب و کار آنها جهنم چیست؟


نکته جالب در مورد مدل های تجاری این است که جادوی زیادی در آن دخیل نیست. مدل های تجاری تقریباً تنظیم شده اند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از آنها را در تجارت خود اعمال کنید. ترفند البته انتخاب درست است. یا ترکیبی از مدلها.


کنفرانس TNW برگشت ، عزیزم!

امروز جایگاه خود را با قیمت فوق العاده زود پرنده تضمین کنید!


این مدل های تجاری نیز کاملاً جدید نیستند. من چند سال پیش در مطلبی با عنوان "9 مدل کسب و کار وب" درباره آنها نوشتم. هرچند موضوع هرگز قدیمی نمی شود ، بنابراین تصمیم گرفتم امروز دوباره اطلاعات را ارسال کنم.


ساختار مدل تجاری که من در مورد آن صحبت می کنم توسط پروفسور مایکل راپا ، مدیر موسسه تجزیه و تحلیل پیشرفته در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مورد تحقیق قرار گرفته است. او سندی تحت عنوان مدلهای تجاری در وب نوشت که تمام مدلهای تجاری مورد نیاز شما را شرح می دهد. اینجا اند:


کارگزاری

دلالان بازار ساز هستند: خریداران و فروشندگان را گرد هم آورده و معاملات را تسهیل می کنند.


تبلیغات

مدل تبلیغات اینترنتی ، فرمت مدل پخش رسانه ای سنتی است. پخش کننده ، در این مورد ، یک وب سایت ، محتوا (معمولاً ، اما لزوماً به صورت رایگان) و خدمات (مانند ایمیل ، IM ، وبلاگ ها) با پیامهای تبلیغاتی مخلوط در قالب تبلیغات بنری ارائه می دهد.


پزشک اطفال

هنگام بررسی خرید ، داده های جمع آوری شده به طور مستقل در مورد تولیدکنندگان و محصولات آنها برای مصرف کنندگان مفید است. برخی از بنگاه ها به عنوان داروسازان (واسطه های اطلاعات) عمل می کنند که به خریداران و/یا فروشندگان در درک بازار معین کمک می کند.


تاجر

عمده فروشان و خرده فروشان کالا و خدمات. فروش ممکن است بر اساس قیمت لیست یا از طریق حراج انجام شود.


تولید کننده (مستقیم)

تولید کننده یا "مدل مستقیم" ، بر اساس قدرت وب است که به تولیدکننده (یعنی شرکتی که محصول یا خدمات را ایجاد می کند) اجازه می دهد مستقیماً به خریداران برسد و در نتیجه کانال توزیع را فشرده کند.


وابسته

بر خلاف پورتال عمومی ، که به دنبال افزایش حجم بالای ترافیک به یک سایت است ، مدل وابسته ، هر جا که افراد در حال گشت و گذار هستند فرصت خرید را فراهم می کند. این کار را با ارائه مشوق های مالی (در قالب درصدی از درآمد) به سایت های شریک وابسته انجام می دهد.


انجمن

ماندگاری مدل جامعه بر اساس وفاداری کاربران است. کاربران سرمایه گذاری بالایی در زمان و احساسات خود دارند. درآمد می تواند بر اساس فروش محصولات و خدمات جانبی یا کمک های داوطلبانه باشد. یا درآمد ممکن است به تبلیغات زمینه ای و اشتراک خدمات برتر مرتبط باشد.


اشتراک، ابونمان

برای عضویت در خدمات ، هزینه ای دوره ای - روزانه ، ماهانه یا سالانه - از کاربران دریافت می شود.


سودمندی

مدل کاربردی یا "در صورت تقاضا" بر اساس میزان اندازه گیری یا رویکرد "همانطور که می خواهید پرداخت کنید" است.


اگر می خواهید جزئیات بیشتری در مورد هر مدل داشته باشید ، آنها به طور مفصل در سایت Rappa توضیح داده شده است. همانطور که می توانید تصور کنید می توانید هر یک از این مدل ها را با هم ترکیب کرده و کمی تغییر دهید تا مدل های جدید بسازید. اما این یک لیست خوب برای شروع است.


بنابراین از چه مدل هایی استفاده می کنید؟ چه مدلهایی می توانند برای توییتر و فیس بوک اعمال شوند؟

یکی از انواع اصلی تجارت اینترنتی ، فروشگاه آنلاین است. تقریباً می توانید هر چیزی را به صورت آنلاین بفروشید و به راحتی می توانید وب سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرده و آن را برای ایجاد نام تجاری خود سفارشی کنید. فروشگاه های آنلاین برای افرادی که می خواهند اولین حمله خود را به بازار خرده فروشی انجام دهند ایده آل است. اگر سرگرمی یا حرفه ای دارید که در آن مهارت دارید و دوست دارید چیزهایی را که می سازید بفروشید ، این ممکن است یک راه حل ایده آل باشد.

یکی از خطرات راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک فروشگاه سنتی این است که ، مگر اینکه خودتان محصولات را تولید کنید ، باید سهام را به صورت عمده خریداری کنید. اگر سهام فروخته نشود ، این احتمال وجود دارد که از تجارت خارج شوید. در صورت وجود فروشگاه های آنلاین ، اگر عمده فروش شما خدمات حمل و نقل قطعی ارائه دهد ، می توان از این خطر جلوگیری کرد. حمل و نقل قطره ای به شما اجازه می دهد ابتدا محصولات را بفروشید ، سپس ، پس از پرداخت حقوق ، آنها را از تأمین کننده خود سفارش دهید که آنها را مستقیماً برای مشتری برای شما ارسال می کند. اگرچه حاشیه ها کوچکتر هستند ، ریسک بسیار کاهش می یابد و می تواند راه خوبی برای شروع باشد تا زمانی که درک بهتری از بازار خود داشته باشید.
تنها چیزی که نمی توانید با یک شرکت نوپا انجام دهید ، فروشگاه آنلاین رقابت با غول های خرده فروشی است. آنها می توانند ارزان تر بخرند ، با قیمت کمتر بفروشند ، تحویل ارزان تری ارائه دهند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند. در عوض ، شما باید بر فروش به بازارهای تخصصی تمرکز کنید. منطقه ای را انتخاب کنید که در آن تخصص دارید و می توانید خود را به عنوان خرده فروش متخصص معرفی کنید. به این ترتیب ، شما می توانید یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید که برای دانش شما ارزش قائل است و مایل به پرداخت هزینه بیشتری برای خدماتی است که ارائه می دهید. به عنوان مثال ، به جای داشتن مغازه لباس بچه گانه ، روی سن و نوع خاصی از محصول ، مانند کفش برای کودکان نوپا تمرکز کنید.

هزاران بازار طاقچه سودآور وجود دارد. با این حال ، شما باید بازار خود را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید یک فرصت تجاری مناسب وجود دارد. همیشه طاقچه ای را که علاقه دارید و درک خوبی از آن دارید انتخاب کنید.

مهم است که قبل از شروع فروش آنلاین ، الزامات قانونی خرده فروشی آنلاین را درک کنید. برخی از محصولات قابل فروش نیستند ، برخی دیگر دارای محدودیت سنی هستند ، مواردی وجود دارد که حمل و نقل آنها مشکل ساز است و سپس محصولاتی وجود دارد که در انگلستان قانونی است ، اما در خارج از کشور غیرقانونی است. در عین حال ، برای اطمینان از مطابقت کسب و کار خود ، باید درباره قانون فروش از راه دور ، حقوق مصرف کننده ، قوانین حفظ حریم خصوصی و سایر مقررات بدانید.

2. مدل خدمات آنلاین
علاوه بر فروش آنلاین محصولات ، امکان فروش خدمات به صورت آنلاین نیز وجود دارد. بسیاری از مردم این مدل کسب و کار را دوست دارند زیرا به آنها اجازه می دهد در خانه کار کنند ، به آنها این فرصت را می دهد که انعطاف پذیر کار کنند و هزینه های لازم برای پرداخت هزینه دفتر کار را برای آنها ذخیره می کند.

از آنجا که این مدل به افراد اجازه می دهد در خانه کار کنند ، همچنین متوجه خواهید شد که اکثر مشاغل که در این گروه قرار می گیرند ، مشاغلی هستند که می توانند با طراحی وب رایانه ، کپی نویسی ، ویرایش ویدئو ، برنامه نویسی رایانه ، طراحی چاپ ، دستیاران شخصی آنلاین انجام شوند. ، و غیره.

برای راه اندازی این نوع کسب و کار ، قبل از هر چیز باید مهارت های لازم برای انجام این کار را داشته باشید. سپس باید یک وب سایت مناسب ایجاد کنید و پس از آن ، باید کسب و کار خود را برای ایجاد مشتری ارتقا دهید.

از نقطه نظر راه اندازی ، فروش خدمات آنلاین می تواند یکی از کم هزینه ترین راه ها برای راه اندازی کسب و کار باشد. با این حال ، هزینه های بازاریابی می تواند گران باشد ، به ویژه در ابتدا در حالی که شما پایگاه مشتری ایجاد می کنید.

3. مدل دایرکتوری آنلاین
دایرکتوری های تجاری سنتی در حال حاضر کلاه قدیمی هستند. تعداد کمی از افراد از نسخه های کاغذی استفاده می کنند و نسخه های آنلاین بی معنی هستند زیرا موتورهای جستجو به راحتی می توانند اطلاعات تماس و آدرس وب سایت را ارائه دهند. این نوع فهرستها آنهایی نیستند که بتوانند یک فرصت تجاری مناسب را فراهم کنند. مواردی که می توانند بر اساس طاقچه باشند و خدمات وسیع تری را به مشاغل ارائه دهند.

برای داشتن یک دایرکتوری پایدار ، باید قسمتی از طاقچه های محبوب بازار را انتخاب کرده و وب سایتی ایجاد کنید که تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی از مشاغل موجود در آن مکان را لیست کند. نمونه هایی از دایرکتوری های طاقچه شامل خوانندگان عروسی ، ارائه دهندگان قلعه های تندرست کودکان ، دامپزشکان متخصص خزندگان ، عمده فروشان پوشاک دست دوم و غیره است.

برای اینکه شرکت ها فکر کنند سایت شما ارزش تبلیغات دارد ، باید بیش از یک فهرست سنتی به آنها ارائه دهید. این را می توان با برخی از موضوعات دایرکتوری وردپرس به دست آورد که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد گالری عکس ، فیلم ، پست های وبلاگ و کوپن های تخفیف را همراه با اطلاعات تماس خود و سایر اطلاعات مهم تجاری در سایت شما ارسال کنند. این موضوعات همچنین به مشتریان امکان می دهد نظرات خود را ارسال کنند.

آیا دایرکتوری ها می توانند به عنوان مدل های تجاری کار کنند؟ برخی از مدلهای بسیار موفق در صنعت تعطیلات یافت می شوند ، Trip Advisor نمونه اصلی آن است. همچنین می توانید دایرکتوری های محلی را نیز خوب ببینید. میخانه های واقعی در یورکشایر ، رستوران های گیاهی در بیرمنگام و غیره.

برای اینکه این نوع مشاغل کارساز باشد ، باید بتوانید با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کرده و آنها را در مورد ماندگاری وب سایت خود متقاعد کنید.
هنگامی که سایت شما به تازگی راه اندازی شده است و هنوز مخاطبان زیادی ایجاد نکرده است ، انجام دهید. ممکن است لازم باشد ابتدا تبلیغات رایگان ارائه دهید تا مخاطبی را ایجاد کنید که مردم را وادار به پرداخت کند. رسانه های اجتماعی احتمالاً نقش مهمی در توسعه این مدل کسب و کار ایفا خواهند کرد.

4. مدل بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته جایی است که یک وب سایت محصولات و خدمات مشاغل دیگر را تبلیغ می کند و پیوندی به وب سایت آن تجارت ارائه می دهد. اگر شخصی روی آن پیوند کلیک کند و سپس خرید کند ، صاحب وب سایتی که پیوند را ارائه کرده است کمیسیون دریافت می کند.

بازاریابی وابسته ، اصلی ترین راه کسب درآمد از وبلاگ ها و سایت های مرور است. این کار یا از طریق تبلیغات انجام می شود یا بیشتر از طریق وب سایت مورد بحث در مورد محصول انجام می شود.

اکثر وبلاگ ها و سایت های نقد و بررسی معمولاً مبتنی بر طاقچه هستند. آنها بخش کوچکی از بازار را جستجو می کنند اما مطالب تخصصی در مورد آن می نویسند. با انجام این کار ، آنها گروهی وفادار از پیروان ایجاد می کنند که به این طاقچه علاقه مند هستند. به عنوان مثال ، ممکن است یک سایت مرور درباره موضوعات وردپرس دریافت کنید که در آن نویسنده درباره جوانب مثبت و منفی یک موضوع خاص بحث می کند یا طیف وسیعی از موضوعات را مقایسه می کند ، به عنوان مثال. 10 بهترین افزونه امنیتی برای وردپرس اگر خوانندگان به خرید این موضوعات بپردازند ، صاحب وب سایت درآمد کسب می کند.

در مورد یک وبلاگ ، روند دقیقاً یکسان است ، با این حال ، آنها به جای نوشتن نقد و بررسی یک محصول ، تمایل دارند که آن را به شیوه ای محاوره ای بیشتر مورد بحث قرار دهند. فرزند من این اسباب بازی را بیشتر دوست داشت. ما فقط آخر هفته فوق العاده ای را در این هتل گذرانده ایم.

هزاران شرکت با برنامه های وابسته وجود دارد که می توانید محصولات آنها را تبلیغ کنید ، از جمله بسیاری از نام های تجاری بزرگ. برخی از شرکت ها نرخ کمیسیون قابل توجهی ارائه می دهند.

دو مورد مهم وجود دارد که هم سایت ها و هم وبلاگ ها برای کسب درآمد به آنها نیاز دارند. در درجه اول آنها به محتوای خوب نوشته شده ، ارزشمند و آگاه نیاز دارند. شما باید متخصص حوزه ای باشید که در مورد آن می نویسید و باید بتوانید دقیق و جذاب بنویسید. در مرحله دوم ، شما باید یک مخاطب قابل توجه ایجاد کنید. قرار نیست همه روی محصولات کلیک کنند و بخرند ، فقط درصد کمی. برای ایجاد مخاطبان زیاد به زمان ، تعهد و تلاش زیاد نیاز است. چند سال طول می کشد تا یک سایت وابسته محتوا و بینندگان کافی برای درآمد مناسب برای صاحبان آن داشته باشد.

5. مدل سایت عضویت
یک سایت عضویت یا اشتراک وب سایتی است که در آن دو نوع محتوا رایگان و ممتاز دارید. شما مشتریان خود را با محتوای رایگان جلب می کنید اما برای دسترسی به محتوای برتر از آنها ماهیانه یا سالانه هزینه دریافت می کنید. محتوای آن بستگی به تخصص و علاقه شما دارد.

یک نمونه معمولی از این نوع مدل کسب و کار ، وب سایت تهیه آب خانگی است. در مورد نحوه دم کردن آبجو اطلاعاتی خوب اما اساسی وجود دارد که دیدن آن برای همه رایگان است. با این حال ، بهترین محتوای آن باید پرداخت شود: نکات و نکاتی از تولیدکنندگان خرد که برنده جایزه شده اند ، دستور العمل های بسیار مورد نیاز ، کوپن های تخفیف برای تجهیزات با کیفیت بالا ، بلیط رایگان رویدادها و غیره همه برای اعضا پرداخت می شود.

وب سایت های عضویت باید به طور مرتب به روز شوند تا اعضای پرداخت کننده همیشه چیز جدیدی داشته باشند که باعث می شود آنها فکر کنند عضویت ارزش پرداخت آن را دارد. آنها همچنین معمولاً دارای سطوح مختلف عضویت هستند ، به عنوان مثال برنز ، نقره و طلا ، و هر سطح محتوای برتر را نسبت به سطح زیر ارائه می دهد.

محتوا فقط نباید به اطلاعات سایتهای عضویت محدود شود. این می تواند هر نوع محتوایی باشد که مشتری می خواهد: موسیقی ، فیلم ، کتاب ، بازی ، خرید در بازی ، الگوهای دوخت ، دستور العمل ها ، دوره های آنلاین ، مشاغل ، قمار آنلاین ، دوستیابی-لیست بی پایان است.

برای راه اندازی یک سایت اشتراک ، باید محتوای رایگان و ممتاز را در اختیار داشته باشید و برنامه ای از نحوه به روزرسانی آن محتوا برای خوشحال نگه داشتن اعضای پرداخت کننده خود داشته باشید. بسته به نوع سایتی که می خواهید راه اندازی کنید ، ممکن است هزینه ای در ایجاد یا تهیه محتوای مورد نیاز شما باشد. همچنین باید بازار خود را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که با ارائه دهندگان دیگر اشباع نشده است.

نتیجه
با خواندن این مقاله ، اکنون درک بهتری از پنج نوع اصلی مشاغل آنلاین خواهید داشت: خرده فروشی ، خدمات آنلاین ، سایتهای فهرست ، بازاریابی وابسته و سایتهای عضویت یا اشتراک. همچنین باید از مزایا و معایب راه اندازی این نوع مشاغل آگاه باشید.

به یاد داشته باشید که اینها مدلهای تجاری هستند که به صورت آنلاین طراحی شده اند. همچنین امکان ایجاد مشاغل ترکیبی وجود دارد که عملیات آنلاین و آفلاین با هم کار می کنند.

اگر به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین فکر می کنید و به دنبال میزبانی وب هستید که مجموعه ای از بسته های مقرون به صرفه و پشتیبانی استثنایی از مشتریان را ارائه دهد ، از صفحه میزبانی کسب و کار ما دیدن کنید.

[ بازدید : 327 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازاریابی دیجیتال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]